Nationale Wijnweek

De Nationale Wijnweek

SYMPOSIUM WIJN & MARKETING 2009

< terug

27 augustus 2009

Onderwerpen:

  • Reminder uitnodiging Symposium Wijn & Marketing 2009
  • Wijziging in het programma van het symposium
  • Filmpjes genomineerden Productschap Wijn Marketing Awards te bekijken op www.wijn.nl  

Reminder uitnodiging Symposium Wijn & Marketing 2009

Op maandag 28 september a.s. organiseert het Productschap Wijn voor wijnimporteurs en vakpers de 4e editie van het Symposium Wijn & Marketing. Dit symposium is hét openingsevenement van de Nationale Wijnweek 2009 en zal plaatsvinden in het World Forum in Den Haag. Hoofdsponsor van het symposium is JF Hillebrand Global Beverage Logistics.

Thema "Verbinding":

Het Symposium Wijn & Marketing 2009 staat in het teken van "Verbinding". De verschillende sprekers gaan vanuit hun eigen specialisme in op de thematiek. Zij inspireren met praktijkvoorbeelden van buiten en binnen de wijnbranche. Na afloop van het symposium kan iedere bezoeker met de opgedane inspiratie de eigen aanpak en activiteiten in breder perspectief bekijken. Het dagprogramma biedt voor iedereen in de Nederlandse wijnhandel interessante aanknopingspunten. Deelname aan het symposium is van toegevoegde waarde voor grote en kleine wijnimporteurs, agenten en wijnhandelaren, grootwinkelbedrijf en wijnspeciaalzaken, vakpers en journalisten. Klik hier voor meer informatie over het thema "Verbinding".

Voelt u zich verbonden met de onderwerpen wijn en marketing? Meldt u dan aan voor het Symposium Wijn & Marketing op 28 september 2009!

Dagindeling:

Naast de plenaire presentaties vinden marketing parallelsessies in groepsverband plaats. U kunt twee van de drie aangeboden sessies bijwonen. Bij uw aanmelding kunt u aangeven welke sessies u wilt bijwonen. We zullen in de planning zo veel mogelijk rekening houden met uw voorkeur. Tijdens het symposium zullen voor de eerste keer de "Productschap Wijn Marketing Awards" worden uitgereikt. Deze prijs wordt mede mogelijk gemaakt door JF Hillebrand Global Beverage Logistics en Rabobank International. De dag wordt in goede banen geleid door dagvoorzitter Egbert Jan van Bel, hij is tevens verantwoordelijk voor de key note presentatie in het middagprogramma.

Programma: 

09.30-10.00u

Ontvangst

10.00-10.05u

Opening door Theo Meijer, voorzitter Productschap Wijn

10.05-10.15u

Inleiding dagprogramma door dagvoorzitter Egbert Jan van Bel, schrijver van marketing- en managementboeken

10.15-11.15u

Resultaten nieuw marktonderzoek ‘Beleving van wijn door verschillende generaties wijndrinkers' door Goos Eilander, directeur van onderzoeksbureau Trendbox BV

11.15-12.00u

Sociaal-culturele trends en de wijnbranche: theorie & praktijk door Thimon de Jong, research director van trendinterpretatiebureau TrendsActive

12.00-12.30u

Bekendmaking en uitreiking ‘Productschap Wijn Marketing Awards 2009' door Kitty Koelemeijer, voorzitter vakjury 'Productschap Wijn Marketing Awards'

12.30-13.30u

Lunch

13.30-14.55u

Marketingcases
Parallelsessies van drie bevlogen sprekers. U kunt twee van de drie sessies bijwonen.
Geef uw voorkeur aan bij inschrijving.

Thema's:

  • New media & wijn
  • Jong volwassenen & wijn
  • De Nederlandse wijnconsument in beeld

14.55-15.15u

Theepauze

15.15-16.00u

Key note presentatie ‘Klantenbinding' door Egbert Jan van Bel

16.00-16.45u

Presentatie nieuwe Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken door Peter de Wolf, directeur STIVA

16.45-17.00u

Dagafsluiting door dagvoorzitter Egbert Jan van Bel

17.00-18.00u

Napraten en netwerken onder het genot van een glas wijn

Inschrijving en kosten:

Inschrijven voor het Symposium Wijn & Marketing 2009 is noodzakelijk, dit is vanaf heden mogelijk. Schrijf u tijdig in, want het aantal plaatsen in beperkt.
De toegang voor het symposium is kosteloos voor 2 deelnemers per wijnbedrijf dat geregistreerd is bij het Productschap Wijn. U heeft ook de mogelijkheid om één van uw leveranciers in te schrijven als deelnemer. Voor elke volgende deelnemer wordt een bijdrage gerekend van 75 euro.

U kunt zich tot 14 september a.s. bij ons inschrijven voor het Symposium Wijn & Marketing 2009. Klik hier voor het inschrijfformulier en hier voor een uitgebreide beschrijving van het programma en de gastsprekers. Medio september ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging van uw inschrijving, het definitieve programma en een routebeschrijving.

Wijzigingen in het programma van het symposium

Het programma van het symposium is gewijzigd. De workshop Koffie & wijn is komen te vervallen. In plaats van deze workshop wordt nu de workshop ‘De Nederlandse wijnconsument in beeld' aangeboden. Voor meer informatie over deze workshop klik hier.

Aan het einde van de middag kunt u een presentatie bijwonen over de nieuwe Reclamecode voor Alcoholhoudende Dranken door Peter de Wolf, directeur STIVA. Dit is voor u als wijnmarketeer van belang aangezien de nieuwe code per oktober 2009 in werking zal treden. Klik hier voor meer informatie over deze presentatie.

Indien u zich al heeft ingeschreven voor het symposium en een bevestiging daarvan heeft ontvangen dan zijn alleen bovenstaande wijzigingen voor u van toepassing. Indien u een wijziging wilt maken in uw workshop keuze, dan verzoeken wij u ons per e-mail (pw@wijn.nl) zo spoedig mogelijk uw nieuwe workshop keuze te laten weten in verband met de planning.

Filmpjes genomineerden Productschap Wijn Marketing Awards te bekijken op www.wijn.nl

Vanaf vandaag kunt u de promotiefilmpjes van de genomineerden voor de Productschap Wijn Marketing Awards 2009 bekijken op onze website. Klik hier voor de filmpjes. De uitreiking van de Productschap Wijn Marketing Awards vindt plaats om 12.00 uur tijdens het symposium.

Wij ontmoeten u graag op maandag 28 september a.s. in Den Haag. 

Met vriendelijke groet,

Josée van Rooij