Nationale Wijnweek

De Nationale Wijnweek

REMINDER SYMPOSIUM WIJN & MARKETING 2008

< terug

20 augustus 2008

Geachte wijnprofessional,

Op maandag 29 september a.s. organiseert het Productschap Wijn voor wijnimporteurs en vakpers de 3e editie van het Symposium Wijn & Marketing. Dit symposium is hét openingsevenement van de Nationale Wijnweek 2008 en zal plaatsvinden in het World Forum Convention Center in Den Haag. Hoofdsponsor van het symposium is JF Hillebrand Global Beverage Logistics.

Thema symposium:

Het symposium staat dit jaar in het teken van "consumenteninzicht". Met andere woorden: wat houdt de consument vandaag de dag bezig, wat beweegt hem/haar en nog belangrijker: wat brengt hem/haar in beweging? Deelname aan het symposium is van toegevoegde waarde voor grote en kleine importeurs, agenten en wijnhandelaren, grootwinkelbedrijf en wijnspeciaalzaken, vakpers en journalisten. U komt toch ook?

Programma:

Tijdens het symposium zal Goos Eilander van Trendbox B.V. de resultaten van het nieuwe marktonderzoek wijnshoppergedrag, internet, biologische wijn en wijn in de horeca presenteren. Dagvoorzitter en trendwatcher Richard Lamb brengt u wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen in beeld. Naast deze plenaire presentaties vinden kleinschalige, inspirerende speedworkshops plaats rondom de thema's: biologisch, geur, verpakking en vrouw. U hoeft dit jaar geen workshops te kiezen, dus u mist niets. Het symposium wordt afgesloten met de Key Note Presentatie 'Internet als marketing- en verkoopinstrument' door Steven van Nieuwenhuijzen, Adjunct Directeur van D-Reizen.

Dagindeling:

09.30-10.00

Ontvangst

10.00-10.05   

Opening door Theo Meijer, voorzitter Productschap Wijn

10.05-10.15

Inleiding dagprogramma door dagvoorzitter en trendwatcher Richard Lamb

10.15-11.15

Resultaten marktonderzoek ‘wijnshoppergedrag' door Goos Eilander, directeur van onderzoeksbureau Trendbox

11.15-11.55

Wereldwijde trends en maatschappelijke ontwikkelingen in beeld gebracht door Richard Lamb, directeur van bureau Trendwatcher.com

11.55-12.15

Toekomstvisie door Goos Eilander en Richard Lamb. Duopresentatie waarin de onderzoeksresultaten in perspectief worden geplaatst. De sprekers schetsen hun visie op de toekomst van de wijnbranche

12.15-12.30

Introductie en uitreiking eerste 'Productschap Wijn Marketing Award' aan bekend wijnpersoon, door Hans Burghoorn, secretaris Productschap Wijn

12.30-13.30

Lunch

13.30-15.25

Marketing Inspirations (4 x 25 minuten).

Krachtige speedworkshops bestaande uit een bevlogen presentatie gevolgd door interactie in een vragenronde. Laat u in kleine kring achtereenvolgens inspireren door vier sprekers die elk een thema aansnijden dat de wijnbranche raakt. Als deelnemer kunt u achterover leunen, want de sprekers trekken aan u voorbij.

Thema's

  • 100% biologisch, nieuw elan in de fruitindustrie
  • De geur van succesvolle wijnverkoop
  • De kracht van de verpakking
  • De vrouw centraal bij wijnverkoop in het retailkanaal

15.25-16.00

Pauze

16.00-16.45

Key note presentatie ‘Internet als marketing- en verkoopinstrument' door Steven van Nieuwenhuizen, Adjunct Directeur van D-Reizen

16.45-16.55

Dagafsluiting door dagvoorzitter Richard Lamb

16.55-17.00

Exclusieve vertoning trailer film Bottle shock

17.00-18.00

Napraten en netwerken onder het genot van een glas wijn

Inschrijving en kosten:

De toegang voor het symposium is kosteloos voor 2 deelnemers per wijnbedrijf dat geregistreerd is bij het Productschap Wijn. U heeft ook de mogelijkheid om één van uw leveranciers in te schrijven als deelnemer. Voor elke volgende deelnemer wordt een bijdrage gerekend van 75 euro.

U kunt zich tot 29 augustus a.s. bij ons inschrijven voor het Symposium Wijn & Marketing 2008. Klik hier voor het inschrijfformulier en een uitgebreide beschrijving van het programma en de gastsprekers. Medio september ontvangt u van ons per e-mail een bevestiging van uw inschrijving, een definitief programma en een routebeschrijving.

Wij ontmoeten u graag op maandag 29 september a.s. in Den Haag.

Met vriendelijke groet,

Josée van Rooij