Nationale Wijnweek

De Nationale Wijnweek

PERSBERICHT: Uitreiking Oeuvre-award aan Hubrecht Duijker

< terug

29 september 2008

PERSBERICHT
Introductie "Productschap Wijn Marketing Awards"
Uitreiking Oeuvre-award aan Hubrecht Duijker

Vandaag heeft het Productschap Wijn tijdens het Symposium Wijn & Marketing in het World Forum Convention Center in Den Haag, Foto uitreiking marketingawardde "Productschap Wijn Marketing Awards" geïntroduceerd. Met het instellen van deze jaarlijks toe te kennen awards voor de beste marketinginspanningen in de Nederlandse wijnbranche, wil het productschap de ontwikkeling van het marketingdenken in de wijnbranche stimuleren. De juryvoorzitter van de "Productschap Wijn Marketing Awards", Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer heeft de eerste Oeuvre-award uitgereikt aan wijnschrijver en -publicist Hubrecht Duijker.

Hubrecht Duijker
Hubrecht Duijker begon zijn loopbaan in de jaren zestig als reclameadviseur. In 1969 schreef hij zijn eerste wijnartikelen. Het zou een begin zijn van een indrukwekkende wijnschrijverscarrière, die tot op de dag vandaag onverminderd voortduurt. Hij heeft meer dan honderd wijnboeken geschreven, was jarenlang actief op televisie en hij stond aan de wieg van de Vinologenopleiding. Vandaag de dag schrijft hij nog altijd veel artikelen en begeleidt wijnreizen. Na bijna 40 jaar actief wijnschrijven, zoekt Hubrecht nog steeds de actualiteit op. Met een kritische blik op de dagelijkse praktijk van de Nederlandse wijnbranche snijdt hij regelmatig thema's aan die het overdenken waard zijn.

Vakjury
De jury van de "Productschap Wijn Marketing Awards" is van mening dat "Hubrecht Duijker met zijn attitude en zijn gehele oeuvre het bewijs heeft geleverd dat zijn energie, passie en motivatie voor de wijnbranche in het algemeen, en het product wijn in het bijzonder ongelimiteerd zijn. Hubrecht Duijker heeft door zijn werk veel teweeg gebracht met betrekking tot de kennis van en de waardering voor wijn bij het grote publiek, en heeft daarmee de branche een grote dienst bewezen. Het is om voornoemde redenen dat de hoogste eer- voor lef, ondernemerschap en visie in de wijnbranche persoonlijk aan hem toekomt."

"Productschap Wijn Marketing Awards"
Vanaf 1 november 2008 is alle informatie over de procedure, deelnamevoorwaarden en beoordelingscriteria van de "Productschap Wijn Marketing Awards" op de website http://www.wijninfo.nl/ te raadplegen. Vanaf 1 november tot en met 30 juni 2009 kunnen marketingpraktijkcases bij het productschap worden ingediend. De jury van de "Productschap Wijn Marketing Awards" zal de ingezonden cases na sluitingsdatum volgens vastgelegde criteria beoordelen. Op het Symposium Wijn & Marketing 2009 zullen de "Productschap Wijn Marketing Awards" voor ingezonden cases voor de eerste keer worden uitgereikt in de categorie Beste Productintroductie, Beste Promotiecampagne en Beste innovatie.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer info:
Productschap Wijn
Josée van Rooij
T 070-3708347
E
josee@wijninfo.nl

Juryrapport Hubrecht Duijker.pdf (76 kB PDF)