Nationale Wijnweek

De Nationale Wijnweek

PERSBERICHT: ScriptiePrijs Wijn 2010 uitgereikt

< terug

30 september 2010

Vanmiddag is tijdens de Nationale Wijndocentendag 2010, gehouden in het kantoorgebouw van het Productschap Wijn in Den Haag, voor de vijfde keer de ScriptiePrijs Wijn uitgereikt. Winnaar van de ScriptiePrijs Wijn 2010 is Triêu Vân Nguyen met haar scriptie: Millennial Marketing & Wine, die zij heeft geschreven in het kader van haar studie Economie aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. De prijs werd uitgereikt door de voorzitter van het Productschap Wijn, de heer Theo Meijer.

De scriptie van Triêu is gewijd aan een bijzonder actueel marketingvraagstuk: hoe kan de wijnbranche de nieuwe generatie met zijn andere levenshouding, keuze- en beslisgedrag het beste benaderen? De jury was in het bijzonder te spreken over de diepgang en originaliteit van de scriptie.

Triêu Vân Nguyen wint met de ScriptiePrijs Wijn 2010 een bedrag van 1500 euro en een wijnreis naar de Champagne.

De ScriptiePrijs Wijn is een initiatief van het Productschap Wijn. Met het instellen van een jaarlijks toe te kennen prijs voor de beste scriptie over het onderwerp wijn wil het productschap belangstelling van hoogopgeleiden wekken voor de wijnsector.

Inschrijving voor de ScriptiePrijs Wijn 2011 staat vanaf vandaag open voor alle studenten aan Nederlandse Universiteiten en Hoge Scholen.

Vanaf vandaag is de scriptie van Triêu en van de andere genomineerden te downloaden en te raadplegen via www.wijn.nl, button: ScriptiePrijs Wijn.

EINDE PERSBERICHT

Voor meer informatie:
Productschap Wijn
T 070-3708347
E
pw@wijn.nl
I http://www.wijn.nl/, button: ScriptiePrijs Wijn