PERSBERICHT: “Productschap Wijn Marketing Awards 2011” uitgereikt

10 november 2011

In Utrecht zijn vandaag de "Productschap Wijn Marketing Awards 2011" uitgereikt. De bekendmaking van de winnaar vond plaats tijdens het Symposium Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en Marketing in Boerderij Mereveld in Utrecht. In de categorie "Wijnimporteur" viel Winetracks International in de prijzen met de promotiecampagne "Canei invite You?- Canei Annual Campaign 2011".

De "Productschap Wijn Marketing Awards" zijn een jaarlijkse bekroning voor de beste marketinginspanningen in de Nederlandse wijnbranche. De inzendingen worden beoordeeld door een onafhankelijke vakjury. Doel van de Marketing Awards is professionalisering van de wijnbranche.

De "Productschap Wijn Marketing Awards" werden vandaag voor de derde keer uitgereikt. Voor 2011 konden wijnimporteurs, agenten, wijnpromotiebureaus en derden praktijkcases indienen die speelden op de Nederlandse markt in de periode 1 juli 2010 tot en met 3 juni 2011. De cases konden gericht zijn op groothandel, retailers of horeca en/of consumenten. In totaal heeft het productschap 17 praktijkcases ontvangen.

Categorie "Wijnimporteur"
Winetracks International wint de "Productschap Wijn Marketing Award 2011" in de categorie Wijnimporteur met de case "Canei invite You?- Canei Annual Campaign 2011".

Winetracks International is er in geslaagd het merk Canei succesvol te activeren door integratie van social media en traditionele marketing instrumenten in een innovatieve benadering. De excellent onderbouwde resultaten laten zien dat Winetracks International er op overtuigende wijze in is geslaagd de wijnconsumptie en positieve beleving van de doelgroep te bevorderen. De jury beschouwt het branded utility social media programma voor Canei als best practice en daarmee als voorbeeld voor professionalisering van de sector. Daarnaast is de jury zeer onder de indruk van de openheid van Winetracks International ten aanzien van het geven van cijfermatig inzicht in de effectiviteit van haar inspanningen. Om deze redenen prijst de jury Winetracks International en verleent haar de hoogste eer.

Categorie "Niet Wijnimporteur"
BestWineRoutes.com met de website BestWineRoutes.com en Wine Wine Wine Bv met de casus WineStein zijn de genomineerden van 2011.

De vakjury
Naast juryvoorzitter Prof.dr.ir Kitty Koelemeijer (Hoogleraar Retailing & Marketing Nyenrode Business Universiteit) bestaat de jury uit: drs. Peter Boterman (Corporate Communication Director Heinz Continental Europe), Goos Eilander (directeur Trendbox B.V.), Hareld Hamersma (wijnschrijver) en Josée van Rooij (senior communicatieadviseur HPA/Productschap Wijn).

"Productschap Wijn Marketing Awards 2012"

Op www.wijn.nl, button: Marketing Awards zijn de deelnamevoorwaarden te vinden voor de "Productschap Wijn Marketing Awards 2012". Stuur uw succesvolle en innovatie reclamecampagne, wijnevenement, website en promotiecampagne in. Alle communicatiemiddelen die u hebt ingezet om de wijnverkoop te stimuleren, komen in aanmerking om mee te dingen naar de "Productschap Wijn Marketing Awards 2012".