PERSBERICHT: Inschrijvingen 'Productschap Wijn Marketing Awards'

12 maart 2009

De eerste inzendingen zijn al binnen voor de ‘Productschap Wijn Marketing Awards', de jaarlijks toe te kennen ‘awards' voor de beste marketinginspanningen in de Nederlandse wijnbranche. De vakjury is enthousiast over de getoonde creativiteit sinds de lancering van de awards en roept andere bedrijven op om ook hun marketingcases in te zenden. De vakjury buigt zich in de zomer over alle inzendingen. De uitreiking van de awards vindt plaats op 28 september 2009. Inschrijven kan nog tot 29 mei 2009.

‘Er is al veel creativiteit gesignaleerd in de verschillende inzendingen die reeds zijn ontvangen voor de ‘Productschap Wijn Marketing Awards', aldus de vakjury'. De vakjury en het Productschap Wijn zouden graag nog meer inzendingen ontvangen door iedereen die zich inspant voor de promotie van wijn.
U kunt hierbij denken aan succesvolle reclamecampagnes, nieuwe innovatieve verpakkingen, nieuwe wijnserveer- en bewaarsystemen, een succesvol wijnevenement of promotie op de winkelvloer, maar ook een vernieuwende aanpak om wijnverkoop te stimuleren komt ook in aanmerking.

De ‘Productschap Wijn Marketing Awards' werden gelanceerd tijdens het Symposium Wijn & Marketing in september 2008. Wijnimporteurs, -agenten, wijnpromotiebureaus en derden kunnen hun marketing-praktijkcases inzenden om mee te dingen naar de awards. Met het instellen van deze awards wil het productschap ontwikkeling van het marketingdenken in de wijnbranche stimuleren. Alle informatie over de procedure, deelnamevoorwaarden en beoordelingscriteria van de ‘Productschap Wijn Marketing Awards' zijn op www.wijninfo.nl via de button ‘Marketing Awards' te raadplegen. De praktijkcases kunnen digitaal via de website worden ingezonden. De inzending sluit op 29 mei 2009. De vakjury beoordeelt ontvangen cases na de sluitingsdatum volgens de vastgelegde criteria.

De vakjury van de ‘Productschap Wijn Marketing Awards' bestaat uit de volgende personen:

Mw. Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, hoogleraar retailmarketing Nyenrode Business University (juryvoorzitter)
Mr. Hans N. Burghoorn, secretaris Productschap Wijn (jurysecretaris)
Dhr. Arend Heijbroek, Associate Director Beverages & Dairy, Rabobank (jurylid)
Drs. Peter Boterman, Director Strategic Services & Development, Heinz Nederland (jurylid)
Dhr. Harold Hamersma, wijn- en eetschrijver (jurylid)
Dhr. Hans Schipper, Managing Director, JF Hillebrand Benelux BV (jurylid)

Tijdens het Symposium Wijn & Marketing 2009 worden de ‘Productschap Wijn Marketing Awards ' voor ingezonden cases voor de eerste keer uitgereikt. Elke award bestaat uit een trofee en een oorkonde.

Binnenkort wordt u als wijnprofessional nog "persoonlijk" aangemoedigd door de vakjury om mee te dingen naar de awards.

De ‘Productschap Wijn Marketing Awards' worden mede mogelijk gemaakt door: JFHillebrand Global Beverage Logistics en Rabobank.

josee@wijninfo.nl