PERSBERICHT: genomineerden “Productschap Wijn Marketing Awards 2010” bekend

30 juni 2010

De jury van de "Productschap Wijn Marketing Awards" heeft vandaag de genomineerden van de "Productschap Wijn Marketing Awards" bekend gemaakt. Tijdens het Symposium Wijn & Marketing op maandag 27 september 2010 in het Bel Air Hotel in Den Haag worden de winnaars bekend gemaakt. De "Productschap Wijn Marketing Awards" worden mede mogelijk gemaakt door JF Hillebrand Global Beverage Logistics en Rabobank International.

Genomineerden in de categorie "Wijnimporteur" zijn:
African Dawn Wines, met het concept van Een unieke wijn geproduceerd in harmonie met de natuur;
Plus Retail Nederland, met de promotiecampagne Wijnadviseur in de supermarkt.

Genomineerden in de categorie "Niet wijnimporteur" zijn:
Alterego, met de promotiecampagne De reflowering van J.P. Chenet in Nederland;
By the Grape B.V., met het brandingsplatform By the Grape (BTG) rondom wijninformatie en -beleving;
TOT Public Relations, met de promotiecampagne De Alsace Smaakexperience maakt de Alsace modern en toegankelijk.

Het juryproces
Vanaf 1 juli 2009 tot en met 4 juni 2010 konden de marketing praktijkcases bij het Productschap Wijn worden ingediend. In totaal heeft het productschap 34 praktijkcases ontvangen. De jury kiest op basis van de uitgebreide case beschrijvingen de winnaars die tijdens het Symposium Wijn & Marketing bekend worden gemaakt.

De criteria
De ingezonden praktijkcases zijn door de jury op basis van wetenschappelijk geaccepteerde standaarden voor de marketingpraktijk beoordeeld. Om in aanmerking te komen voor een "Productschap Wijn Marketing Award" zijn de praktijkcases verder beoordeeld op originaliteit, creativiteit, innovativiteit en effectiviteit.

De jurysamenstelling
Naast juryvoorzitter Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer (Hoogleraar Retailing & Marketing Neyenrode Business Universiteit) bestaat de jury uit: drs. Peter Boterman (Corporate Communication Director Heinz Continental Europe), Harold Hamersma (wijnschrijver), Arend Heijbroek (Associate Director Beverages & Diary Rabobank), Hans Schipper (Managing Director JF Hillebrand Benelux BV) en Josée van Rooij (senior communicatieadviseur HPA).

"Productschap Wijn Marketing Awards 2011"
Op
http://www.wijn.nl/, button: Marketing Awards zijn de deelnamevoorwaarden te vinden voor de "Productschap Wijn Marketing Awards 2011". Stuur uw succesvolle en innovatieve reclamecampagne, wijnevenement, website en promotiecampagne op de winkelvloer in. Alle communicatiemiddelen die u groot of klein heeft ingezet om de wijnverkoop te stimuleren, komen in aanmerking om mee te dingen naar de "Productschap Wijn Marketing Awards 2011".